Hem > Foto, Riseberga...en del av Malmö > Krypen…i det höga gräset (forts.)

Krypen…i det höga gräset (forts.)

Hej alla…

Egentligen tänkte jag skriva lite om bastardsvärmaren i det här inlägget….men det låter sig väntas ett tag till…

Den som väntar på något gott…väntar alldeles för länge😉

Men…en annan insekt som är väldigt fotogenisk är ju ”the ladybug”… nyckelpigan, och den träffar ni i detta inlägg…

Detta är ett inlägg som är uppföljning av

Blommorna…i det höga gräset (forts.)

Bland blommor, Bastarder & andra kryp…

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 15 juli, 2012 kl. 07:11

    Du måste ha betat av hela rekreationsområdet, och varenda litet strå som växer där. Plus alla insekter, där inte en enda har undkommit dig denna sommar. Fortsätt så Matts!

    / Lars

    Ps. lägger snart in bilder från Landskronafestivalen och dess karnevalståg.

    • 16 juli, 2012 kl. 00:34

      🙂 …. ja man ser rekteationsområdet på ett helt annat sätt nu när man har börjat att plåta macro..och visst, det granskas med lupp.

  2. SoF
    15 juli, 2012 kl. 07:58

    Nyckelpigan är ett av de få kryp som jag gärna fotograferar, och ser på bild.
    Övriga små djur försöker jag undvika…😉
    Bilden på nyckelpigan (bakifrån) med lite lite utdragna vingar är superfin!

    • 16 juli, 2012 kl. 00:37

      Nyckelpigan är en väldigt fotogenisk insekt…men det finns många vackra kryp…i alla fall när man kommer inpå dem. Bastardsvärmaren som kommer upp i nästa inlägg är en insekt som jag har besökt många gånger de senaste dagarna…den är riktigt vacker.
      Men mer om detta till nästa inlägg…

  3. 15 juli, 2012 kl. 10:11

    Du är ett riktigt proffs på macro nu. Härliga bilder på en värld som är dold och möjligen något irriterande för de flesta.

    • 16 juli, 2012 kl. 00:40

      🙂 …Tack Hans-Ove…
      Har fått en hel del träning de senaste veckorna då jag nästan enbart har plåtat macro…och mer kommer det att bli. Har gett mig attan på att jag ska få en bra bild på någon slända…men de är så rackarns snabba och sitter sällan stilla någon längre stund…men skam den som ger sig.

  4. 17 juli, 2012 kl. 17:45

    Gud vad du har krypit runt haha. Och bra har det blivit. Jo det finns många luriga modeller i gräset må du tro haha. Ha det gott.

    • 17 juli, 2012 kl. 22:04

      Ja jag har verkligen levt på marknivå den senaste tiden…som ett barn har jag kommit hem med gräsfläckar på kläderna ;-)… men det har det varit värt, en helt ny värld har öppnat sig för mig.

  5. 20 juli, 2012 kl. 21:56

    Jamen, Matts – dessa är ju ljuvliga!!!

    Jag tror minsann att du bor i ett litet paradis?!

    Underbara bilder och den där röda rubinen har du fångat makalöst ljuvligt!

    Mvh Tammy

    • 21 juli, 2012 kl. 08:10

      Tack Tammy….
      Ja Bulltofta rekreationsområde som ligger krypväg fån mitt hus är verkligen vackert året om. Dock så vet jag inte riktigt vad som har hänt detta året…väldigt lite insekter och fåglar…så man får leta ett tag innan kan komma inpå dem.
      Vet du förresten vad insekten på den 1:a bilden är för sort.?

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

