Hem > Foto > Matts Rydén ”TheWall”…en ny uppsättning.

Matts Rydén ”TheWall”…en ny uppsättning.

Hej alla….

Jo då…det stämmer, det har blivit en ny uppsättning på Matts Rydéns vägg. Har nämligen bytt ut alla mina gamla bilder som jag har haft inramade. Min ambition är att fylla hela väggen med egna bilder…sakta men säkert så ökar det…är nu uppe i 17 ramar. Temat som har kommit upp på väggen är macrosommar…ni som har följt bloggen vet att jag har tillbringat många timmar på marknivå och letat efter små kryp. Körde först bilderna i A4 format, men har upptäckt att jag ska i fortsättningen öka på storleken till 30*40…det blir så mycket mer bild av det. Min son Fredrik ville även han ha något på sin vägg, så han valde 2 höstmotiv tagna 2011 i bokskogen i Torup…formatet…50*70. Skickar alltid iväg bilderna till Crimson för utskrift, de har aldrig gjort mig besviken…snabb leverans, väl embalerat och riktigt bra kvalitet på utskrifterna. Hade lite problem bara när jag hade min gamla dator, skärmen på den var inte väl kalibrerad så resultatet blev mörkare än på skärmen…men med en okalibrerad skärm så får man själv ta ansvaret. Men nu med iMac:en och med nedladdad ICC-fil så tycker jag att resultatet är slående likt skärmens visning. Använder mig av IKEA:s ram ”Ribba”… en stilren ram som man kan använda med passpartou eller utan, själv så gillar jag lite luft mellan bild och ram. Så nu får vi se hur länge dessa kommer att hänga på väggen innan de byts ut mot nya motiv.

Ps. Alla bilder i detta blogginlägg är tagna med en iPhone 4S

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 23 juli, 2012 kl. 09:21

    Hej Matts. Det blev ju riktigt tjusigt. Visst är det kul att se sina bilder på väggen så. Kanske vi skulle ta och byta ut några här hemma med. Då har du att sitta och titta på sen kyliga vinterkvällar.

    • 24 juli, 2012 kl. 08:37

      Tack Camilla…
      Ja vad kan man säga…det är ju så här bilder ska ses, inte på en datorskärm. Har några plåtar till i samma tema som jag ska printa ut och rama in…men…det får man ta successivt. Men som du skrev, skönt att ha några värmande bilder till kommandet höst och vintersäsong.

      Vh

  2. 24 juli, 2012 kl. 07:46

    Ombyte förnöjer..och Ribba e ju super till detta..gillar också Crimson..men oftas blir det Fuji när dom har lågt pris på A4..;)..ha det..Maria

    • 24 juli, 2012 kl. 08:42

      Ja man måste byta emellanåt.
      Ramen Ribba har jag fastnat för, stilren, bra och billig. Enda nackdelen med färdiga ramar är att man måste beskära bilderna efter ramstorleken, annars så får man göra sin egen passpartou eller rama in för dyrare pengar om man ska ha måttbeställda ramar…
      De flesta fotolab håller bra kvalitet på sina utskrifter, men jag har fastnat för Crimson. Brukar att samla ihop ett gäng bilder innan jag skickar iväg dem…fler bilder…billigare kopior.

      Vh

  3. 24 juli, 2012 kl. 09:33

    Det är bra för ens ego att få upp lite bilder på väggen. Det blev dessutom riktigt tjusigt. Crimson är kanon. Får alltid gjort mina bilder där och aldrig blivit besviken. Prova deras akvarellkopior. De blir superfina.

    • 24 juli, 2012 kl. 20:27

      Ja det känns bra, men å andra sidan så är det väl så här man ska se på fotografier. Crimson har aldrig gjort mig besviken…alltid hög kvalitet och bra service…akvarellkopiorna ska jag kolla upp.

      Vh

  4. 24 juli, 2012 kl. 10:56

    Snyggt det blev!
    Liten flugbagge verkar vara det rätta svaret på din fråga…

    Steffe

    • 24 juli, 2012 kl. 20:28

      Tack Steffe….
      Liten flugbagge var det…bra…då har jag lärt mig något nytt idag😉

      Vh

  5. 24 juli, 2012 kl. 19:54

    Det blev ju kanonsnyggt! Skönt att kunna pryda väggarna med sina egna verk!🙂

    • 24 juli, 2012 kl. 20:30

      Tack Henrik… bra att kunna ha lite sommar på väggarna sen när hösten och vintern kommer…vem vet, kanske det blir vinterbilder på väggen när nästa års sommar kommer🙂

      Vh

  6. 25 juli, 2012 kl. 08:58

    Verkligen en föränderlig vägg. Alla borde ha en vägg som förändras hela tiden, eller i alla fall ett par gånger om året.
    Blev bra, helt klart …

    • 25 juli, 2012 kl. 22:32

      Ja det var ett tag sedan jag förändrade väggen. Men nu kändes det som jag hade ett tema som kunde fylla ut många ramar…och fler lär det bli. Ja du fick ju se ” TheWall ” live Lasse😉

  7. SoF
    25 juli, 2012 kl. 22:44

    Tack för titt-in och kommentar Matts!
    Ja det var ju riktigt roligt att göra en gif – och så himla enkelt.

    När jag tog bilderna idag så hade jag ingen tanke på att det var detta jag skulle göra med dem. Så med lite mer planering f ö r e så kan det nog bli bättre…förhoppningsvis.🙂

    • 25 juli, 2012 kl. 22:55

      Jo med planering så kan allting bli bättre, men idén måste kläckas från något😉

      Vh

  8. 28 juli, 2012 kl. 02:48

    Trevligt med din fotovägg!
    Hela poängen med att fotografera är ju att få ut bilderna på papper och då helst inramat. Har mängder med bilder jag skulle vilja rama in, men blir ju aldrig att man kommer så långt att bilderna redigeras för tryck, endast ett enda motiv jag tagit finns uppsatt på en vägg i mitt kök ännu (min favorit från 2011, testade aluplåt med 3mm akrylglas från japanphoto mycket proffsigt resultat), måste ta tag i detta o få fler foton i tryck!!

    vh/Rust

    • baldwin67
      2 augusti, 2012 kl. 20:15

      Det är egentligen så här bilder ska ses. Även jag är slarvig med att printa ut, men ska skärpa mig😉 Dock ska jag nog gå ifrån A4 formatet och satsa på 30*40 i stället…det blir helt enkelt mer bild av det (hmm…logiskt).

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

