Hem > Foto > Tungt väder…tunga bilder…

Tungt väder…tunga bilder…

Hej alla…

Ja det Svenska vädret är minsann inget att lita på..ska det här kallas för sommar.? Men jag försöker att vara en positiv kille trots livets alla motgångar😉 Nu i semestertider så vill man ju ha sol och värme…och jag kan säga…jag kräver sol och värme. Som nattarbetare så måste jag ha det som menas med sommar för att orka med hösten och vinterns mörker…annars så knäcker det en. Men en positiv sak med ömsom sol och ömsom regn är bilderna…som titeln i detta inlägg beskriver…Tungt väder, tunga bilder. Jo så är det…passa på att sticka ut mellan skurarna och plåta det analkande regnet/ovädret…resultatet kan bli riktigt tunga bilder.

Dessa bilder är tagna sommaren 2011 förutom den sista som är från i år 2012, ni ser väl likheterna…så vi får väl vänja oss🙂 Dock har den här veckan varit ett undantag, så nu får vi se hur det blir framöver.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. Camilla
    27 juli, 2012 kl. 17:01

    Hej Matts. Hoppas du får några solstrålar på dig nu då. Vilka grymma bilder. Må de vara tunga men jag tycker de är hur coola som helst. Älskar sådana himlar. Ha en fin helg.

  2. 27 juli, 2012 kl. 20:59

    Jo men tack…solstrålar har man fått i mängder denna vecka😉 alltid lika bra för kropp och själ.
    Just den där stunden mellan sol och regn är fantastisk…man står i det fina vädret och bara väntar på att det ska braka loss.

    Önskar även dig en trevlig (solig) helg …..

  3. 28 juli, 2012 kl. 02:51

    En mycket fin bildserie, jag är mycket svag för ovädersmoln och ger mig alltid ut när det ser ut att bli oväder.. primärt för att fånga en vacker blixt på bild komponerad i ett fint landskap, nåt jag ännu inte lyckats med.
    Vh/Rust

    • 28 juli, 2012 kl. 22:46

      Japp…det är väl en liten dröm…att rigga kameran på stativ i ovädret, ställa in lång slutartid och fånga blixten i en sagolik komposition. Men vem vet, kanske den snart sitter där på minneskortet😉

  4. 28 juli, 2012 kl. 11:57

    Visst behöver man sol. Tyvärr har jag svårt för att ge mig ut med kameran när solen gassar. Så lite lagom väder främjar kreativiteten. Eller kanske dåligt väder främjar kreativiteten? Men sol behöver vi. Nu vet jag inte vad jag gillar.

    • 28 juli, 2012 kl. 22:46

      He he… ja vad kan man säga…alla väder är fotoväder, det gäller bara att ta sig ut.

  5. 7 augusti, 2012 kl. 19:29

    Alldeles underbara bilder, älskar dessa oroväckande moln som fyller en med både djup fascination och en smula rädsla :o)

    • 7 augusti, 2012 kl. 20:34

      Ja det blir ganska mäktigt. Var lite orolig när jag tog dessa bilder…färdades nämligen på cykel och väntade bara på att det skulle braka loss. Men vad jag minns så klarade jag mig utan att jag och kameran blev blöta.

  6. 16 september, 2012 kl. 03:52

    Verkligen läckra bilder, må vara att dom bådar om oväder mäktigt är det iaf.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

