Hem > Foto > Att ta sig vatten över huvudet…

Att ta sig vatten över huvudet…

Hej alla…

Av en ren händelse så hamnade jag och Camilla under vattnet med tuber och tillbehör. En kittlande nyfikenhet tog överhand när vi talade med dykinstruktören Jimmy Magnusson från Easy Diving. Vi erbjöds en liten aptitretare där vi fick känna oss för hur det kändes att ”andas under vattnet”. Känslan var härlig och men kan mins säga att man fick mersmak. Fototokig som man är så såddes det ett frö i mitt huvud att en helt ny värld kunde bli ens område…under vattnet. Sagt men gjort…premiärdyket gjordes i vår egen pool och man fick lära sig hur en guldfisk känner sig i en rund skål😉 Hur vida detta kommer att utveckla sig står skrivet i stjärnorna, men det jag kan säga är att ett dykarcertifikat inte är en omöjlig tanke.

~~ Matts Rydén Photography finns nu även på Facebook ~~

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 29 juli, 2012 kl. 22:05

    Vad kul. Är säkert jätteskoj. Aldrig provat själv men snorklat vanligt har man gjort en del. Och jag skrattade så när jag läste att genast började du tänka foto. Varför är det så när man provar något nytt att man genast tänker: Hur ska jag fota det?🙂

    • 29 juli, 2012 kl. 22:25

      Men visst är det så…man har sitt område, i vårt fall foto. Dykning i all ära..men tänk på alla nyskapande bilder man kan ta😉 Om vi tar certifikatet så tar det oss ner till 18 meters djup…och bara tanken är respektingivande. Men alla färger, fiskar och andra undervattendjur…vilken möjlighet för nya vinklar inom ens bilder.

      Vh // Matts

  2. 30 juli, 2012 kl. 10:00

    Gillar vattenläget..så även dina tunga bilder..ha det..Maria

    • 30 juli, 2012 kl. 15:31

      Verkligen skoj att prova på något nytt…och vi har för tillfället i skrivandes stund tungt väder i Malmö…igen…

  3. 31 juli, 2012 kl. 18:50

    Är själv dykinstruktör😉 Har uv-hus till vår lilla canon G9!! Får väl joina dig i poolen nån dag!🙂

  4. 31 juli, 2012 kl. 19:34

    Ja jag vill minnas att du har berättat det…va härligt. Vi får se hur vi ska göra, men man är bra sugen. Dock är det tveksamt att det blir i år…men man vet aldrig.

  5. 8 augusti, 2012 kl. 21:12

    Åh vad du är modig!! Jag skulle aldrig fixa det där. Paniken kommer bara av att tänka tanken. Gillar liksom inte riktigt vatten…. Jo i duschen förstås men där går gränsen!!! Kan däremot tänka mig att livet under ytan är helt fantastiskt att se om man kommer till dom där magiska platserna i havet=) JAG nöjer mig med att se och beundra andras bilder därifrån!!! Så snart kanske jag får nöjet att beundra Matts bilder under ytan!!!

    • 9 augusti, 2012 kl. 07:07

      Ja jag har också en väldig respekt för ”livet under vattnet”…har haft en upplevelse som barn som fortfarande kan ge mig gåshud när jag tänker tanken på att vistas under vattnet…men det gäller att övervinna den känslan. Detta året blir det förmodligen inte av med dykarcertifikat, men kaaaanske till nästa.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

