Hem > Foto, Riseberga...en del av Malmö > Korna på Risebergabacken är inte som alla andra…

Korna på Risebergabacken är inte som alla andra…

Hej alla….

Fick lånat ett vidvinkelobjektiv av min gode vän L-G…ett Sigma AF 8-16/4,5-5,6 DC HSM. Som med många andra objektiv så tar det ett litet tag innan man kommer in i det, även så med detta. Men samtidigt som detta objektiv är väldigt raktecknande och alldeles fantastiskt för arkitekturbilder, så kan man även förvränga och få ganska roliga bilder. T ex korna här i mitt närområde ser inte ut som alla andra kor…undrar vad det är för art.?

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. SoF
    6 augusti, 2012 kl. 08:25

    Hihi – va kul Matts!
    Lite humor är aldrig fel – tack för leendet.

    Vad kan det vara för ras…? Brednosad kanske.😉

    • 6 augusti, 2012 kl. 12:08

      Vet faktiskt inte riktigt vad denna ras kallas för men den är nog ganska klok med tanke på den stora skallen🙂

  2. 6 augusti, 2012 kl. 08:45

    Ja nog ser du lite annorlunda ut idag än när jag träffade dem senast. Gissar att du blir lite förälskad i gluggen nu.😉

    • 6 augusti, 2012 kl. 12:10

      Måste bero på klimatförändringar tror jag😉
      Ja vidvinkeln är fantastisk…ska eventuellt testa den vid Hyllie i kväll samtidigt som jag ska hämta Fredrik vid stationen…Emporia ska vara ett av objekten.

  3. Camilla
    6 augusti, 2012 kl. 21:07

    Kuliga kossor. Då vet jag vad du kommer att införskaffa. Vidvinkel är lika kul som macro. Och man kan vara väldigt kreativ. Kör hårt🙂

  4. 7 augusti, 2012 kl. 08:27

    Ja visst är Risebergakossorna gulliga😉
    Nja, jag kommer int att springa iväg och införskaffa mig ett vidvinkel, men visst är det ett roligt och kreativt objektiv. Men det ligger andra objektiv på önskelistan innan vidvinkeln kommer…men vem vet.?

    Vh

  5. 7 augusti, 2012 kl. 11:25

    ja det var en konstig art , små ben med jätteskalle !
    Bra bilder i din ”kommande” vidvinkelkarriär !

    • 7 augusti, 2012 kl. 16:49

      Ja man kan undra om det är objektivet eller de små röda pillerna som jag fick av en snäll farbror som gör att korna ser ut på detta sätt🙂 ….. Nä skämt åtsido…man kan nog ha riktigt roligt med ett vidvinkelobjektiv.

      Vh

  6. 7 augusti, 2012 kl. 19:30

    Jaaa, detta är verkligen suprsköna bilder!! Vidvinkel på djur, eller fisheye, det är bara sååå dunderkul och man kan knappt sluta :o)

    Tycker dina bilder blev störtsköna, Matts!

  7. 7 augusti, 2012 kl. 20:32

    Ja man kan inte sluta att småle när man kikar på resultaten…dom ser ganska ”balla” ut. Tog mig en lite tur till idag för att testa vidvinkeln…och det är inte så lätt att få till linjerna…ja, om man vill ha de helt raka alltså. Marginalerna är ganska små.

    Vh

  8. 8 augusti, 2012 kl. 21:05

    Haha, sköna bilder på kossorna =) Kul att testa lite annat!!

  9. Lalle.
    12 augusti, 2012 kl. 22:04

    Min farsa var bonde så nog vet jag hur kor brukar se ut. Med den nosen så borde dom kunna äta ”stor” mat. Men var skall maten sedan ta vägen i den lilla kossan. Dessutom så är hon idisslare och återtuggar hon maten 3 gånger. Men kul blir alltid sådana bilder! Är sedan objektivet raktecknande så blir det ju bara ännu bättre. Fisköge-objektiv som inte är raktecknande blir man bara trötta på efterhand. Prova objektivet på Din vovve Matts, det brukar vara effektivt bildmässigt. Hade!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

