Hem > Foto > Livet som en gråskala

Livet som en gråskala

Hej alla…

De senaste dagarna har i stort sett regnat bort…de gråa tunga molnen hänger som en giljotin över en och bara väntar på att kapa ens krafter. Den solbränna som jag dyrt har kämpat med krackelerar och ramlar av i bitar…inspirationen av att skapa känns mörk…livet sett i en gråskala har börjat. Sakta går vi in i tunnelns mörker vars promenad varar i ca 6 månader innan livet börjar att spira igen. Låter jag negativ.?…jomen så är det…detta är inte min tid. Det enda som kan förgylla är den korta tiden av höstens färger och vinterns vita snö. Förra året föll det inte en flinga i Malmö stad som kunde lysa upp… hur vida det blir kan bara tiden utvisa. Ska göra mitt bästa att hålla humöret uppe för att inte svärta ner min omgivning. Men vissa positiva saker har jag planerat för att hålla livsgnistan uppe i form av Rock’n’roll konserter…resa till Prag och lediga dagar med familjen.

Det låter kanske jävligt…och det är det.!.!.!

Till nästa gång…

~~Matts~~

Kategorier:Foto
  1. SoF
    27 september, 2012 kl. 11:18

    Ljuset i tunneln…bara det nu inte är (det omtalade) tåget. 😉

    Ja nu blir det månader med låg fotoinspiration/kreativitet.

    Ha det bra!

    • baldwin67
      27 september, 2012 kl. 15:47

      He he…ja det ljuset i tunneln får man passa sig för 🙂
      Ja nu får man verkligen gnugga geniknölarna för att finna inspiration…ja, efter man har dokumenterat höstens färger som nu står på agendan.

      Vh

  2. 27 september, 2012 kl. 14:39

    Kom igen Matts! Livet är ändå värt att leva. Och leva väl. Rätt som det är är det vår igen. Under tiden gäller det att njuta av de få ljuspunkter som hösten kan erbjuda.

    • baldwin67
      27 september, 2012 kl. 15:54

      Absolut…så dramatiskt är det inte 😉
      Men jag tycker att det blir tyngre och tyngre för varje år som kommer att jobba natt under denna mörka period…inte alltid lätt att ha humöret på topp. Ibland känns det som man är i en dvala och liksom inte vaknar. Men jag försöker att planera lite ljuspunkter så man har något att se fram emot.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

