gRaFiSkT #6

Hej alla….

Måndag och en ny arbetsvecka startar…måndag innebär även ett nytt grafiskt motiv. Fototillfällena i Malmö har inte haglat över en de senaste dagarna, regnet och den täta grå mattan som ligger på himlen har dominerat. Dock så lyckades jag fånga ekorren här i mitt närområde härom veckan. Jag har hört det sägas att det inte ska finnas några ekorrar i Malmö stad, så jag blev x-tra exalterad när jag såg den för första gången i ett litet trädparti på Bulltofta rekreationsområde…detta var dock ett bra tag sedan. Det dröjde sedan någon månad innan jag såg den igen, och då vid ett flertal tillfällen på kort tid…men självklart hade jag inte kameran med mig vid de tillfällena. Har bara sett en åt gången, så jag vet inte om det bara finns en eller om de är flera. WellWell…bestämd att få den på bild så beväpnade jag mig med kameran vid varje tillfälle som jag skulle ut med hunden och passerade samma ställe där jag hade sett den senast…hmmm…utan resultat under flera dagar. Men till sist stod den nästan mitt framför oss innan den blängde lite surt på oss och hoppade upp bland trädtopparna. Inte blev det många bilder heller då den höll sig högt uppe bland den täta vegetationen, men dokumenterad blev den till sist.

Därför får detta inlägg gå i naturens tecken med träd som gemensam nämnare.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 15 oktober, 2012 kl. 17:36

    Ekorrar finns det gott om i mina skogar men extremt svårfångade. När man väl ser dem så har man inte kameran med sig, härligt att det gav resultat. Det blev en fin bild. Den svartvita bilden tog jag till mig väldigt mycket, en väldigt fin gråskala med ett härligt lugn i. Perfekt avvägd svärta och kontrast.

    Vänligen Mats

  2. baldwin67
    15 oktober, 2012 kl. 21:27

    Ja vad jag har hört så ska det inte finnas några ekorrar i Malmö stad…vad de nu menar med det.? Dock bor jag i utkanten av stan och har ett rekreationsområde precis vid husknuten med trädpartier…men fortfarande i Malmö…vet dock inte om detta räknas…😉
    Oavsett så är detta det första året jag har sett ekorrar på det området.
    Skoj att du gillade den svart-vita bilden…ibland behövs det inte så mycket för en bild…

    Vh

  3. 16 oktober, 2012 kl. 09:23

    Snyggt fångat Matts!
    Den svartvita palisaden vid Falsterbo strand är riktigt fin. Väl avvägd gråskala samt att du använt en lagom bländare för ändamålet.

    • 16 oktober, 2012 kl. 15:21

      Tack Lasse….
      Ja du kände igen det, vyn kan man ju se i i Falsterbo😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

