Hem > Foto > Skäralid i Novemberklädsel

Skäralid i Novemberklädsel

Hej alla…

Ja det var ett tag sedan jag var ute på en ”riktigt” fotosväng, ja förutom då mitt närområde. Vi tog oss till stugan som ligger i ett litet gammalt samhälle som heter Koholma. Vädret var grått och diset låg tätt på avstånd…alltså lysande förutsättningar för fotografering. Hade bestämt mig att köra till Skäralid tidigt på söndagsmorgonen för att fånga lite novemberfärger…bara som parantes så är Skäralid vackert oavsett årstid. Denna gång var jag ute efter lite flyt i vattnet, så stativet var med…i och med att jag inte har något gråfilter så skruvade jag på polfiltret i stället för att göra exponeringstiden lite längre. Fick mig en behaglig söndagsmorgon då jag var helt ensam när jag kom dit. Den fuktigt förmultnande doften efter trädens löv var slående och det enda som hördes var vattnets porlande…kvalitetstid.!.!.! Dock fick jag bara ca 2 timmars tur innan det började att regna…men det var 2 härliga timmar.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 26 november, 2012 kl. 09:30

    Man ser riktigt bra på dina bilder hur härlig platsen är, som du skrev, oavsett årstid. Fördelen vid skiftet mellan höst och vinter brukar innebära att ensamheten är mer eller mindre total en sådan morgon. Detta kommer att ligga djupt inom dig en låååååååååååååång tid framöver.

    / Lars

    • baldwin67
      27 november, 2012 kl. 01:25

      Ja det var verkligen en skön känsla på ett ställe som detta…ensamhet. Även om det bara varade i ca 2 timmar innan regnet kom så var det som balsam för själen. Synd att man inte kan förmedla dofterna och ljudet också…då hade bilderna varit kompletta😉

  2. 26 november, 2012 kl. 16:50

    En underbar plats där man vid andra årstider lätt blir nersprungen av alla fotografer. Det måste vara en av de mest fotograferade åarna i det här landskapet. Jag tycker om platsen trots att det brukar vara trångt.

    • baldwin67
      27 november, 2012 kl. 01:27

      Jag mötte faktiskt några Danska fotografer när jag var på väg att lämna och växlade några ord med dem. De hade börjat på Kopparhatten och jobbat sig nedåt, själv så höll jag mig i ravinen.

  3. 26 november, 2012 kl. 17:13

    Ibland kan det dröja mellan fototurerna – men det blev i alla fall riktigt fina bilder!🙂

    • baldwin67
      27 november, 2012 kl. 01:30

      Tack…
      Oftast kommer livet emellan fototurerna, så ibland kan det bli glest😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

