Hem > Foto > Min far och jag

Min far och jag

Hej alla…

Ja tiden går och snart är det ett nytt år…2013. Ju äldre man blir desto snabbare går tiden, åren… Fick en alldeles lysande julklapp av mina barn, en negativ/dia scanner. Så nu har jag börjat att scanna in alla diabilder som min pappa och farfar har tagit. Och vilka minnen och känslor som kommer fram…händelser som man glömt och vyer som man har passerat. Som en liten förklaring innan jag skriver för mycket så dog min pappa alldeles för ung i leukemi. Jag var bara 18 år gammal och min pappa blev inte mer än 46 år…nästan lika gammal som jag är idag. Reaktionerna från mina barn när jag har visat bilderna är ibland tårdrypande…de har nämligen aldrig fått träffat sin farfar, min far. Men de flesta känslor är positiva…alla glada minnen som man har får hitta i sina gömmor.

Jag vill även passa på att tacka för alla som har besökt min utställning på Husiebiblioteket. Enligt ”chefsbibliotekarien” aå har utställningen varit populär och många besökare har passerat utställningsrummet…så jag bockar, bugar och lyfter på hatten.

Men med dessa bilder från mitt privata album så vill jag önska er alla ett riktigt gått nytt år…och ta väl hand om varandra.

Matts Rydén

  1. 29 december, 2012 kl. 09:03

    Mycket trevligt Matts att du delar med dig av dina minnen på detta sätt. Skön tuch på bilderna som fått blekna lite efter alla år i gömmorna. Säker flera bilder du kanske inte ens sett själv tidigare överhuvud taget.
    Trevlig helg!

    • baldwin67
      4 januari, 2013 kl. 00:43

      Ja du kan tro att det är många minnen som väcks till liv. Visst har man kikat på bilderna innan via projektor, men det var väldigt länge sedan. Tror faktiskt inte att jag har sett dem alla…i alla fall inte min farfars.

  2. 29 december, 2012 kl. 17:20

    Önskar dig ett gott slut på detta år och ett gott nytt 2013. Ja du, 46 år är alldeles för tidigt att ryckas bort. Fint att du ändå har bilder bevarade av din far så att han kan leva vidare genom dessa och i minnet.
    Sköt om dig!

    • baldwin67
      4 januari, 2013 kl. 01:36

      Önskar det samma.
      Ja det var väldigt länge sedan jag kikade igenom dessa bilder och jag är väldigt tacksam över att ha dem. Oavsett…minnena kan ingen ta ifrån en.

  3. 31 december, 2012 kl. 13:01

    Jag känner delvis igen mig i din historia. Min far dog när jag var 23 år, så mina barn har inte heller träffat honom. Tyvärr lämnade han inte efter sig någon fotoskatt. Jag skaffade själv en scanner för några år sedan för att digitalisera min diasamling. Den visar mina barns uppväxt och har blivit till CD-skivor till barnen som ett minne. Riktigt uppskattat.
    Önskar dig också ett Gott Nytt År.

    • baldwin67
      4 januari, 2013 kl. 01:40

      Ja vissa saker kan man inte gör någonting åt. Men mina barn har verkligen uppskattat att få se lite bilder på sin farfar så att de i alla fall kan få en bild av honom. Men det är ett digert arbete att scanna in alla diabilder. Uppskattningsvis tror jag att det kan vara runt 1300 st.

  4. 3 januari, 2013 kl. 19:40

    Hej Matts det var länge sen jag var inne på din hemsida, så jag måste bara slinka in och kolla att allt är bra med dig , jag får nog gå in lite oftare här jag gillar dom in scannade bilderna
    det väcker minnen, trist att din far gick bort så ung man saknar alltid sina föräldrar
    Ha det så gött Mvh Tony

    • baldwin67
      4 januari, 2013 kl. 01:42

      Hej Tony…va skoj att du kikade in, det var verkligen ett tag sedan. Hittar jag några guldkorn från de inscannade bilderna så kanske det kommer upp flera. Du vet att du alltid är välkommen tillbaka😉

  5. 6 januari, 2013 kl. 18:34

    Hej och god fortsättning på det nya året!
    Kul att bilderna finns kvar och att du kan berätta om och visa bilder av din pappa för dina barn.
    Ha det bra

    • baldwin67
      10 januari, 2013 kl. 12:20

      Önskar det samma…
      Ja nu när man har kommit upp i åren så uppskattar man dessa bilder mer. Minns när jag var liten och pappa skulle ha bildvisning på den stora vita skärmen genom projektorn…inte någon höjdpunkt för då en liten påg😉 … men nu ser man det annorlunda.

  6. 6 januari, 2013 kl. 21:49

    Så härligt att kunna se och visa gamla bilder. Så många minnen som finns bakom. Hoppas du får ett toppenbra år på alla sätt.
    Ha det gott. Mvh Susanne

    • baldwin67
      10 januari, 2013 kl. 12:23

      Ja vem vet vad som gömmer sig i alla diaaskar…har bara precis startat det gigantiska arbetet att scanna in bilderna. Tänker inte gå igenom vilka bilder som ska scannas in utan alla bilder kommer att gå igenom scannern, så det lär ta tid.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

