Hem > Foto > Svart-vitt i Camera Raw

Svart-vitt i Camera Raw

Hej alla…

Tog mig en liten sväng idag till Ribersborg och brofästet till Öresundsbron. Solen sken men vindarna gjorde så att det verkligen bet i ansiktet. Som vanligt hade jag min trogna följeslagare Bella med mig, men denna dag ställde hon mest till besvär…det är inte det lättaste att försöka hålla kameran still när man har en löpande tik i koppel i handen på ett hundtätt område…men några plåtar blev det i alla fall. Men till saken hör att dessa ställen har man utforskat så många gånger tidigare…så vad för speciell prägel ska man sätta på dessa. Min gode vän Lars gudmundsson har tipsat mig om att göra om bilderna till svart-vitt redan när man öppnar Raw-filerna i camera Raw. Sagt och gjort…tog mig lite tid att sätta mig in i detta och blev stormförtjust. Lägger man bara lite tid på det så märker man vilken kontroll man kan ha över gråskalan.

Sanna Lund från Moderskeppet förklarar lite mer om du följer denna länk.

IMG_4534

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 27 januari, 2013 kl. 19:29

    Bilden är hur snygg som helst och leder mig in i tanken på en tavla målad med svart krita eller blyerts. Riktigt snyggt. Ska absolut kika in på den länken!! Tack för tipset. Ha det gott.

  2. baldwin67
    30 januari, 2013 kl. 03:37

    Tack Susanne…
    Ja det här med att konvertera till gråskala i camera raw är väldigt effektivt, men man får räkna med att det tar lite längre tid…men det är de värt…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

