Hem > Foto > Inomhusaktiviteten fortsätter…

Inomhusaktiviteten fortsätter…

Hej alla…

Jomen, så är det… Har i dagarna fått hem mitt ljustält i opalplast som jag inhandlade hos Kaffebrus.com… så let the game begin.  Ska bli spännande att få sätta in sig lite mer i ljussättning och pryl/stillebenfotografering. Dock är bifogad bild i detta inlägg tagen på spishällen med hjälp av fläktbelysningen och är rejält underexponerad…dock nästan direkt från kameran om man bortser från beskärning och uppskärpning.

Så med denna tulpan så vill jag önska er en trevlig helg och ett inträde i februari månad…vi går mot ljusare tider.

IMG_4821_b

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 3 februari, 2013 kl. 09:14

    Du är på rätt spår. Fortsätt med det!

    / Lars

    • baldwin67
      3 februari, 2013 kl. 14:05

      Ja det här med pryl / stillebenfotografering är faktiskt rogivande. Man kan springa på en massa loppisar, fruktbutiker, florister…ja stort sett överallt och leta modeller…najjs.

  2. 5 februari, 2013 kl. 18:14

    Det blev ju snyggt. Kul att fota lite hemmavid också. Jag köpte ett ljustält som är svart mest. Skulle vara bra för smycke foton. Men vete katten om jag inte skulle köpt ett sådant du köpt istället. Ska bli kul att se dina fortsatta experiment.
    MVH Camilla

    • baldwin67
      6 februari, 2013 kl. 22:27

      Ja det är roligt att plåta prylar, blommor etc inomhus när vädret inte är direkt tilltalande. Jag är även ute efter något svart högblankt material…har dock inte hittat något. Fick tipset av min gode vän L-G om en stor högblank kakelplatta…har dock än så länga bara hittat storleken 15*15 och det är för litet.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

