Hem > Foto > Renlighet framför allt…

Renlighet framför allt…

Hej alla…

Då var det gjort igen…rengörning av sensorn på bägge kamerahusen. Finns inget bättre än att slippa att klona bort alla dammfläckar på bilderna som visar sig vid de mindre bländarna. Problemet var bara att jag hade tydligen en permanent fläck på sensorn på mitt gamla 400D-hus…så det får jag leva med. Jag är även så nöjd med ljustältet som jag fick hem förra veckan. Har börjat att utforska möjligheterna med ljussättning i denna lilla miljö. De först som fick stå modell var tulpaner i slutskedet av livet…en av mina favoritblommor.

Till nästa gång…

~~Matts~~

Ps. Förmodligen kommer min sida på Fejjsbok att försvinna…skiten funkar inte med inläggen och jag pallar inte att engagera mig😉

  1. 6 februari, 2013 kl. 09:55

    Snyggt, alltid kul med stilleben. Vad är det för ljustält du köpt?
    Ha det bra

  2. baldwin67
    6 februari, 2013 kl. 22:23

    Ja när vädret inte är på ens sida så får man ta upp fotoaktiviteten inomhus🙂
    Ljustältet jag köpte är detta på Kaffebrus… http://www.kaffebrus.com/ljustalt-i-opalplast-70-x-45-x-52-cm-259.html
    Man monterar ihop det med hjälp av dragkedjor och kardborrband och man fick det i en väska som man kan förvara det i. Materialet är tunn opalplast, så det är ganska bra lyster i det till reflektionerna… Såg nu att de har justerat priset på det…jag köpte det för 299:- härom veckan, väl spenderade pengar då kaffebrus inte har någon frakt på produkterna😉

  3. 8 februari, 2013 kl. 11:32

    Kaffebrus har bra prylar till rätt pris, man blir riktig sugen att köpa ett ljus tält och testa själv
    gillar dina bilder dom blev riktigt snygga Mvh Tony

  4. baldwin67
    8 februari, 2013 kl. 15:06

    Tack Tony…
    Det finns många tacksamma objekt som man kan stoppa in i ett ljustält och fotografera…har några ideér i bagaget som jag ska leka med.

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

