Hem > Foto > Man tager vad man hafver…

Man tager vad man hafver…

Hej alla…

Efter ett tips av min gode vän L-G så införskaffade jag mig ett teleskopiskt klädstativ som man kan hänga upp bakgrunder på vid större stillebenfotografering. Priset var som hittat…79 riksdaler för detta stabila klädställ. Grejen är att man inte behöver köpa alla det dyra produkterna som tillhör ämnet, utan man kan hitta alternativ för en billigare peng i andra affärer. Tog mig en liten fotosession med det jag hade införskaffat och visar några resultat för er.

Objektiven som jag har använt mig av är Canon EF 50/1,8 II och Tamron AF SP 90/2,8 Di MacroDe 3 första bilderna är tagna med min AjFån 4S

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 8 april, 2013 kl. 06:40

    För 80 pix var det ett fynd, absolut …

    • baldwin67
      9 april, 2013 kl. 00:15

      Jajemen…tack för tipset…billigt och användbart é gott.

  2. Halina
    8 april, 2013 kl. 07:19

    Vilket bra tips!
    Och bilderna är underbara🙂

    • baldwin67
      9 april, 2013 kl. 00:16

      Tack Halina…uppskattas.

  3. Blindstyre.se
    8 april, 2013 kl. 07:49

    Vilken bra idé och vilket pris!
    Nästan som knallebygdspriser ju…😉
    …å fina bilder blev resultatet.

    • baldwin67
      9 april, 2013 kl. 00:17

      Den är väldigt funktionell i o m a den är teleskopisk…funkar även säkert till porträttfotografering.

  4. 8 april, 2013 kl. 11:20

    Underbara färger🙂

    Sv: Ja, har man otur kan det bli en dyr överraskning för föräldrar – men samtidigt så tror jag inte att Facebook får ingå sådana avtal med de som är under 18 år.

    • baldwin67
      9 april, 2013 kl. 00:19

      Visst är det härligt med färger Henrik.
      Nu vet jag egentligen inte hur det funkar i o m a jag inte själv har facebook…men jag hoppas att de tänker till.

  5. 8 april, 2013 kl. 17:44

    Vad kanon. Blev ju fina bilder. Roligt att se hur du gjort. Bra tips.
    Då blir det många experiment nu då😉
    Spännande att följa.
    Ha det gott.

  6. baldwin67
    9 april, 2013 kl. 00:20

    Framöver blir det nog inte så många experiment…nu när vädret kommer så ska man ut och fotografera. Klädstället kan man då använda till vinterkläderna😉

  7. 9 april, 2013 kl. 15:30

    För de små stillebenbilderna är det ett utmärkt tips. Jag är tyvärr yrkesskadad sen min tid som professionell fotograf, så jag klarar inte av fullt så enkla arrangemang. Tack och lov har jag en hel del utrustning kvar efter att jag sålde firman. Men tipset och bilderna är bra.

    • baldwin67
      10 april, 2013 kl. 00:45

      Ja man får ”rätta mun efter matsäcken”
      Visst skulle man vilja utöka med lite studioprylar, men man ska ha plats också att kunna använda sig av det. Dock så har jag hittat ett litet studioset som verkar att vara prisvärt, men hur kvalitén är på de tillhörande blixtarna etc vet jag inte.
      https://www.fyndfirman.se/studioset-portabelt-stort-set

  8. 10 april, 2013 kl. 11:40

    Superbra!
    Använder själv också enkla och billiga lösningar.
    Ha det bra

    • 11 april, 2013 kl. 00:42

      Ja billigt är gott…man kan hitta lösningar på det mesta.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

