Hem > Foto > Fnatt

Fnatt

Hej alla…

Ibland får de bara fnatt…alltså hundarna och säkert många andra husdjur. Känns väldigt fel i munnen när jag säger husdjur om Bella…hon är snarare en trogen följeslagare och en mycket god vän. Har säkert skrivet många rader om henne här i bloggen…men det kan aldrig skrivas för mycket. Anledningen är bl a att hon gjorde mig så väldigt orolig den senaste tiden. Hon slutade att äta och var allmänt nedstämd…ingenting var roligt…inte ens en gång att springa fram och öppna dörren och skälla på våra besökare. Jösses vad jag var bekymrad…jag insåg verkligen hur mycket hon betyder för mig. Men efter vidare samtal, mail och efterforskning så har jag kommit fram att hon helt enkelt var skendräktig. Om ni undrar så har hon börjat att komma tillbaka och bli sig själv igen.

Plåtarna är tagna med en Panasonic Lumix TZ7 och efterbehandlad i en plug-in i pinholeinställning

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 17 april, 2013 kl. 21:40

    Precis, husdjur låter ”fel”, de tenderar ju att bli familjemedlemmar!
    Skönt att det ordnar upp sig och att hon nästan är tillbaks på banan igen.

    Ha de gott!

  2. 17 april, 2013 kl. 21:43

    Blev så gripen av texten att jag helt glömde bort att nämna att jag gillar redigeringen av bilderna! Mycket snyggt!🙂
    Vh/Rust

    • baldwin67
      18 april, 2013 kl. 10:07

      Tack Tack🙂
      Ja Bella är minsann en god vän…hon vet vad som gäller när vi är ute på våra fototurer, men accepterar inte allt. Har jag bl a stått för länge på samma ställe så suckar hon, fnyser och buffar med nosen på mig…”Husse…detta är boooring…vi har stått här för länge nu”.
      Bilderna är för övrigt efterbehandlade i en av mina favorit plug-in till Ps…Silver Efex Pro 2

  3. 25 april, 2013 kl. 13:09

    Hahahaha så galet sköna bilder :)))

    Underbart fångat, Matts!

    • baldwin67
      25 april, 2013 kl. 19:39

      🙂
      Bella är egentligen en ganska lugn hund…i alla fall inomhus. Men kommer hon väl ner till stranden eller i skogen så blir hon som förbytt…det finns ju så mycket att jaga och långa sträckor att springa och utforska.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

