Hem > Foto > Sköna maj, välkommen…trallallallalaaaa.!.!.!

Sköna maj, välkommen…trallallallalaaaa.!.!.!

Hej alla…

Valborgsmässoafton / 1:a Maj… Har vi drivet bort alla onda andar och häxor nu dessa dagar. Nja…det är väl kanske inte riiiktigt därför vi i Sverige firar Valborgsmässoafton. Blygsamma som vi svenskar är har vi väl bara prisat ljusets och vårens välkomnande…men det räcker för mig. Kikar man i almanackan så börjar värmen att sprida sig, men vi har varit med förut…eller hur.! En dag i Maj för 46 år sedan så föddes det även en Skånepåg…d v s…”Moi”…vilken dag berättar jag inte. Nå väl…knallade runt i det daggfuktiga gräset härom dagen…solens ljus gjorde att det skimrade som diamanter i daggdropparna  som hade samlats på den markbundna växtligheten denna tidiga morgon.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 2 maj, 2013 kl. 17:13

    Jättesnygga bilder!
    Kan inte undgå att se fläckarna på första bilden som ser ut som damm på sensorn, har du fått den rengjord någon gång? Själv brukar jag få min kamera rengjord hos Kamerateknik service i Malmö när jag har ärenden i storstaden.
    Så det är födelsedag i maj, kanske lika bra att säga Grattis!!!
    Ha det bra

    • 2 maj, 2013 kl. 18:58

      Tack Camilla…
      Tror faktiskt inte att det är damm på sensorn…Passade på att lämna in bägge kamerahusen när Lasse (kamerateknik) besökte Scandinavian photo…ca 2-3 månader sedan. Jag hoppas i alla fall inte det. Har tagit några HDR-bilder de senaste veckorna och där brukar fläckarna framträda…men jag har inte sett några. Men jag kan ha fel…
      Ja angående födelsedagar i min ålder så vet jag inte om det passar bättre att beklaga sorgen😉
      Men tack…

      Vh

  2. 2 maj, 2013 kl. 20:08

    Tror att det är någon form av spegling i ”bubblorna” då de är placerade på likadant sätt i båda.
    Grattar dig så där en två veckor i förtid😉

    • 3 maj, 2013 kl. 08:40

      Misstänker att det kan vara så…
      Tack för den kommande gratulationen😉 Men det kommer att vara en vanlig dag som alla andra som man kommer att tillbringa på jobb.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

