Hem > Foto > När du får oväntat besök

När du får oväntat besök

Hej alla…

Fick ett besök härom dagen när jag stod och oljade in trädäcket i trädgården. Ogenerat satte sig detta bi vid sidan om mig och det såg faktiskt ut som han smaskade på oljan. Fotonörd som man är så sprang jag in efter kameran…man får ju passa på när dessa insekter sitter stilla och poserar. Några snabba exponeringar sen fick jag hänvisa honom till häcken vid sidan om. Och som tur är så lämnade han inte kvar några fotavtryck på det nyinoljade trädäcket…ja inte vad jag kunde se i alla fall😉

Önskar er en trevlig, varm och förhoppningsvis solig helg…och se upp var ni sätter fötterna, vi är många som skall samsas om ytorna.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 10 maj, 2013 kl. 08:02

    Ja, man ser och hör allt mer av dessa nu – dessvärre finns här också bålgetingar!:/

    Sv: Möss har en tendens att dra igång vovvarna. Mina var måttligt intresserade av dessa i höstas ända tills att jag sa ”sök”, och sen var det full jakt i huset utan hänsyn till inredningen🙂

    Hundarna tog fler möss än giftet gjorde!🙂

    • 12 maj, 2013 kl. 21:22

      Ja dom stora rackarna får man passa sig för…har ett gäng av dem uppe vid stugan.
      I skrivandets stund så tror jag att den eventuella gnagaren är eliminerad.

  2. Blindstyre.se
    10 maj, 2013 kl. 09:56

    Dessa bilder var magiskt vackra Matts!
    Här har du verkligen lyckats med skärpan (och oskärpan).

    Tack & Trevlig helg!

    • 12 maj, 2013 kl. 21:23

      Tack Tack…
      Det var verkligen en tacksam modell jag hade att göra med😉

  3. 11 maj, 2013 kl. 03:05

    Oj, Jisses vilka pangbilder!!! Skärpan är ju helt perfekt! Och jag kan knappt hålla mig för skratt för jag känner så väl igen mig i det du skriver… Att vara ”fotonörd” och jaga objekt att fota är riktigt kul och spännande. Jag tog med sambon ut och visade honom makrovärlden och man blir snabbt fast där, bortkopplad från omgivningen. Jag blev helt bortglömd och kameran blev fast i hans händer. Snacka om att jag fick abstinens….
    Och det är nog bara vi nördar som rusar in efter kameran i tid och otid så fort det dyker fram något, typ ett bi😉 Ha en härlig helg! //Susanne

    • 12 maj, 2013 kl. 21:27

      Tack Susanne…
      Ja omvärlden tror nog inte att man är riktigt klok😉
      Minns när jag satte en kniv från en matberedare i knät och sprang in och satte mig i badkaret för att inte blöda ner för mycket…det första jag ropade till familjen var…hämta kameran (ett antal förvånade ansikten tittade på mig)🙂

  4. 11 maj, 2013 kl. 21:57

    Mycket imponerande ner bilder, och skärpan blev superbra.

    MvH Jack

  5. 12 maj, 2013 kl. 21:28

    Tack Jack…känns som macrot har blivit ett av mina favoritobjektiv. Med det kan man hitta motiv överallt,

  6. 15 maj, 2013 kl. 00:47

    Wow, riktigt fina ”porträtt” av besökaren!

    • baldwin67
      15 maj, 2013 kl. 06:58

      Tack…
      Ja den lille rackaren slog sig ner och poserade välvilligt😉

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

