Hem > Foto > Körsbärsdalen

Körsbärsdalen

Hej alla…

Ja det hörs redan på namnet…Körsbärsdalen…som hämtat från Astrid Lindgrens berättelse om bröderna Lejonhjärta. Och jag kan verkligen se bilden framför mig om allting hade stått i blom. Men tyvärr så var jag sen som vanligt och missade hela härligheten med ett par dagar. Helgens ihärdiga regn hade slagit ner alla blommor från träden och det bar bara vissa envisa fragment som hängde kvar. Men nästa år när körsbärsträden står i blom så vet jag var jag ska ta mig…det var härligt nu, men det är ännu bättre när allt står i blom. Så bor ni i krokarna så kan jag väl rekommendera denna oas utanför Veberöd. Dalen är inte speciellt stor, så man tar sig igenom på ganska kort tid, men detta är ett ställe där man ska lägga ut sin filt…packa upp sin fika…och bara njuta. Man har även möjligheten att övernatta precis vid dalen hos ”Körsbärsdalens B&B”…(tack för lånet av parkeringsplatsen) där man har utsikt över området.

Har ni som jag lite dåligt lokalsinne så kan ni knappa in koordinaterna i er GPS för att hitta hit😉

KörsbärsdalenTill nästa gång…

~~Matts~~

 

  1. 23 maj, 2013 kl. 10:30

    Härligt, jag hittade dit för första gången i år och precis som du ska jag dit nästa år med stor picknick-korg…tror att det blir en heldag!
    Ha det bra

    • baldwin67
      1 juni, 2013 kl. 19:56

      Ja det är helt klart värt ett besök till…men då ska det vara när allt står i blom.

      Vh

  2. 25 maj, 2013 kl. 04:15

    SÅ vackert!! Och visst är det surt när man missar något precis efter målsnöret… Men nästa år är du säkert där i tid=) Fast egentligen spelade det inte så stor roll för du visar ändå vilken fantastisk plats det är, med dina underbara bilder!! Ha det gott och jobba lugnt!! Mvh Susanne

    • baldwin67
      1 juni, 2013 kl. 19:58

      Ja det känns som en beskrivning av mitt liv…alltid lite för sent ute😉
      Tack för dina ord Susanne.!.!.!

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

