Hem > Foto > På expedition i Koholma med lupp #1 / _ ”Tordyvel”

På expedition i Koholma med lupp #1 / _ ”Tordyvel”

Hej alla…

Det var ett tag sedan, men den gångna helgen har vi tillbringat i vårt sommarhus på Koholma. Miljön ”po lannet” är fantastisk denna årstid och all växtlighet grönskar med en väldoft och djurlivet är igång med alla dess arter. Har ju fått smått dille på insekter den senaste tiden…det hela började förra året då jag skaffade mig mellanringarna som jag körde tillsammans med mitt fasta 50mm/1,8. Men i år har jag köpt på mig ett ”äkta” macro och det känns lite mer lätthanterligt. Macrot som införskaffades var Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro…hade tänkt vänta in den uppdaterade versionen som är berikad med stabilisering, men när prislappen på den hamnade på ca 9900:- så valde jag den äldre och beprövade modellen. Dock bara någon månad efter den gavs ut så sänktes prislappen till idag 4990:- … d v s en sänkning på ca 5000:-… Well Well. Nog med prylsnack…detta inläggs huvudperson är tordyveln som var en av djuren jag sprang på denna helg.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 17 juni, 2013 kl. 09:35

    Riktigt närgångna och hur trevliga som helst. På en bild applåderar han/hon minsann.

    Höres!

  2. 18 juni, 2013 kl. 09:51

    Alltid trevligt med macro bilder, tur att skalbaggen ställde upp som modell , snyggt fånga
    Vh Tony

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

