Hem > Foto, Rock´n´Roll > Landskronakarnevalen 2013

Landskronakarnevalen 2013

Hej alla…

Var i Landskrona hos svärföräldrarna i helgen under Landskronakarnevalen. Vad kan man säga…musiken lockade…gratis é gött. Camilla ville se Hoffmaestro så vi inledde fredagen med deras gig…och jösses vá det svängde. Har faktiskt aldrig lyssnat på dem, men kände ändå igen några dängor. Sedan drog svärmor ner oss till teatertältet för att se Daniel Lemma…en duktig musiker med känsla…men tyvärr så blev spelningen i tältet mer som ”pubmusik i öltältet”…han liksom kom inte fram i fyllesorlet. Vi hade egentligen tänkt att åka hem på söndagen, men efter att fått se måndagens program så insisterade jag på att stanna kvar…det var ju METAL MÅNDAG. Hela dagen var dedikerad till min type of music. Tyvärr så var det på en måndag…och man märkte att mångfaldet uteblev, men inte sämre för det. Lånade en bike och cyklade ner och kikade på Sister Sin och SKITARG…och man fick valuta för gratispengarna. Försökte att hitta ett ord för SKITARG…och det blev ..intressant.? Fick sedan förmånen att få ner Camilla till mitt spektakel, och det inleddes med The Itch…som i min mening blev en av dagens vinnare…jösses vá jag gillar detta…Rock´n´Roll som det ska vara…ett jävla gung. Avslutningsakten blev Corroded…tyvärr så missade jag dem när de lirade på Debaser i Malmö, men efter att äntligen fått se dem så undrar jag om Debaser står kvar…fi fan…tungt, kontrollerat, massivt…jag det finns många ord för Corroded.

 Objektivet som jag har använt till Canon EOS 60D-huset är Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD

Men vad kan jag säga…en lyckad helg.!.!.!

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

