Hem > Foto, Riseberga...en del av Malmö > Små stjärntillskott

Små stjärntillskott

Hej alla…

Känns som macrooptiken har hängt på kameran hela sommaren…och kameran hänger i stort sett alltid på axeln under mina promenader med Bella, man vet ju aldrig vad man kan komma förbi som man i så fall missar…ibland så blir det några exponeringar…ibland inte…sommaren är bara så fantastiskt. Här ute på Bulltofta rekreationsområde finns det så mycket att hämta i insektsliv, blommor och annan vacker växtlighet. Kommer nog att komma några inlägg framöver just från mitt närområde. Men detta inlägg handlar om de små stjärnorna som jag hittade djupt in i ängen. I allt det höga gräset så skimrade en yta av små små vita blommor, knappt 10 mm i diameter som kämpade sig upp mot ljuset. Jag blir faktiskt väldigt glad när jag kommer över något nytt som jag inte har sett innan…och det kan jag säga är macrooptikens förtjänst. Som en falk så scannar man över omgivningen och försöker hitta något nytt liv att dokumentera…så detta är ett av årets stjärntillskott.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 17 juli, 2013 kl. 15:16

    Vackert Matts. Har precis hittat samma blomma själv, men har inte identifierat den ännu.

  2. baldwin67
    17 juli, 2013 kl. 19:56

    Tack Hans-Ove…
    Vi får väl hojta till när vi har identifierat den🙂

    Vh

  3. 21 juli, 2013 kl. 16:35

    Macro og sommer hører sammen.

    • baldwin67
      5 augusti, 2013 kl. 01:57

      Visst gör det…man hittar motiv överallt.

  4. 4 augusti, 2013 kl. 17:56

    Underbara bilder!! Älskar denna sortens foton!

    MVH
    Karina

    • baldwin67
      5 augusti, 2013 kl. 01:58

      Tack Karina…
      Känns som macrooptiken har suttit på kameran hela sommaren…det finns så många motiv att fånga.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

