Smartphone och sociala medier

Hej alla…

Nix…jag har inte fototorka och har tanken att fylla ut bloggen med utfyllnad, men jag har funderat lite. Tänk vad tekniken egentligen har sprungit iväg med smartphones med alla dess appar och hyggliga/bra kameror. Jag tar en bild via min iPhone…redigerar den i en app och sedan visar upp den för världen via något socialt media…fantastiskt.  En sak som jag gillar är att följa mina fotovänner via instagram…och man får oftast mer respons genom detta media än genom en t ex blogg. Kanske det beror på att det är mycket lättare att ”gilla” än att skriva.? och saken är att det finns fantastiskt många duktiga fotografer ute i världen…och det är en inspirationskälla.

Slänger upp några bilder tagna det senaste dygnet…just med iPhone…de appar som jag gillar att redigera mobilbilderna mest i denna stund är Snapseed och Pixlromatic ( som du för övrig även hittar på webben)

Bilderna är tagna rent spontant när tillfället gavs…dubbelregnbåge…utsikt från min arbetsplats under morgonen…med hjälp av smartphonen har du alltid kameran med dig.

Är du även intresserad av att följa min framfart via Instagram, så hittar du mig under baldwin67 … är du även intresserad av att avslöja ditt alias så gör det genom en kommentar.

Till nästa gång…

~~Matts~~