Hem > iPhone, Matts tycker till...!!! > Smartphone och sociala medier

Smartphone och sociala medier

Hej alla…

Nix…jag har inte fototorka och har tanken att fylla ut bloggen med utfyllnad, men jag har funderat lite. Tänk vad tekniken egentligen har sprungit iväg med smartphones med alla dess appar och hyggliga/bra kameror. Jag tar en bild via min iPhone…redigerar den i en app och sedan visar upp den för världen via något socialt media…fantastiskt.  En sak som jag gillar är att följa mina fotovänner via instagram…och man får oftast mer respons genom detta media än genom en t ex blogg. Kanske det beror på att det är mycket lättare att ”gilla” än att skriva.? och saken är att det finns fantastiskt många duktiga fotografer ute i världen…och det är en inspirationskälla.

Slänger upp några bilder tagna det senaste dygnet…just med iPhone…de appar som jag gillar att redigera mobilbilderna mest i denna stund är Snapseed och Pixlromatic ( som du för övrig även hittar på webben)

Bilderna är tagna rent spontant när tillfället gavs…dubbelregnbåge…utsikt från min arbetsplats under morgonen…med hjälp av smartphonen har du alltid kameran med dig.

Är du även intresserad av att följa min framfart via Instagram, så hittar du mig under baldwin67 … är du även intresserad av att avslöja ditt alias så gör det genom en kommentar.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 14 augusti, 2013 kl. 06:31

    Började med instagram för ett tag sen,gillar idén väldigt mycket också. Det finns fantastiskt många bra bilder där. Följer gärna dig där. Mitta alias är fotomasse om du är intresserad av vad jag sysslar med på Instagram.

    Vänligen Mats

  2. baldwin67
    14 augusti, 2013 kl. 14:51

    Najjs Mats…jag är nu en ”följare”😉

    Vh

  3. 21 augusti, 2013 kl. 03:10

    Jag är väl en av få personer som inte är med där och det av den enkla anledningen att jag icke äger en sådan telefon. Trist ibland kan tyckas för jag blir bra sugen på att vara med där men samtidigt försöker jag begränsa mig. Känns ibland som att jag har bilder både här och där och halvaktiv på alla möjliga platser. Egentligen vet jag nog inte vad jag vill…… Coola bilder!!

  4. baldwin67
    21 augusti, 2013 kl. 22:36

    Ja jag har ju bantat ner mina sociala medier rejält…innan lade man ut bilder överallt. Det enda som jag egentligen prioriterar i dagsläget är just denna blogg. Kom igång med fotosidan igen, men det är mest för artiklarnas skull. Instagram är mest en rolig vardagsgrej.

  5. 29 september, 2013 kl. 07:08

    Just den här direktheten från tagen bild till publicerad som kan gå på bara några sekunder, om man inte redigerar utan bara kastar iväg den, är en helt fantastisk fotograferingsmöjlighet idag, men samtidigt skrämmande på något sätt. Du tar en bild nu och om några sekunder ser en avlägsen släkting i Canada den . . .

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

