Hem > Foto > Dis i repris…

Dis i repris…

Hej alla…

Det var ovanligt länge sedan jag skrev någonting här i bloggen, men en förändrad arbetssituation och och en långvarig pågående sjukdom har gjort att jag knappt hinner med att vara aktiv med saker som förgyller mitt liv. Även det sociala livet har fått rejält med stryk och det är inte ofta man hinner träffa sina nära och bekanta. Men just denna torsdag den 12/12 fick jag och min gode vän Lars Gudmundsson en lucka och slog våra kameror ihop och begav oss till Falsterbo fyr / Måkläppens dörr. En av tankarna var att ta oss ut på Måkläppen för att se om vi kunde få med några sälar som byte i minneskorten…men efter den senaste tiden stormar och den dagens rådande väder/kläder så avstod vi…men tog oss en rejäl sväng ändå längst med näsets kust.

Det hela började lite olyckligt…fick en obehaglig känsla när vi satt i bilen på väg till vårt mål…BATTERIERNA till min Canon EOS 60 D. Mycket riktigt…i min som vanligt disträa vardag så hade jag glömt att sätta i batterierna i släden till batterigreppet som hade stått på laddning under natten…CARAMBA.!.!.! Det kamerahuset var apterad med min normalzoom som jag oftast använder mig av…men som tur var så hade jag även tagit med mitt gamla Canon 400 D hus apterat med telet Tamron 70-300… inte den bästa kombinationen, men det var det som fick gälla för denna gång + iPhonen.

Dagen började med ett härligt dis ute på Näset och det föll både mig och L-G på läppen…kanske det t o m kunde varit lite mer dis än rådande läge…det blir så härliga svart-vita bilder av det. Miljön blev lite svårfångad med ett 70-300…men som man säger…”den bästa kameran är den man har med sig”…så det blev bara att improvisera. Men oavsett om fotoresultatet inte blev så tillfredsställande som jag hade velat, så blev det några i alla fall som jag kan visa upp. Vi fick i alla fall gott om syre i våra lungor och min schabradortik Bella fick en efterlängtad motionsrunda…hon blev spattig som en valp och brände all sin energi med hjälp av alla dofter och motionslöp på stranddynerna.

Tyvärr blir det en brokig samling av färg och svart-vita bilder…vill annars följa en tråd, men det får duga för denna gång.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 13 december, 2013 kl. 09:34

    Matts det var nog tur att det var torsdagen den 12:e igår. Skulle det varit idag hade du säkert glömt hela utrustningen😉
    Motiven känns igen, och den som faller mig mest på läppen är lampan bakom nätet. Blir en riktigt cool effekt av kombinationen.
    Önskar dig och de dina en skön helg (jaja, jag vet, du jobbar, o det gör jag me)

    / Lars

    • baldwin67
      13 december, 2013 kl. 09:47

      Ja det är sant det där med den 12/13:e🙂 De bilder som jag kände mest för (förutom de på Bella) så var det de på de flygande svanarna…trodde inte att det riktigt skulle funka med den kamera\objektivkombinationen…inte det direkt snabbaste fokus. Även om vi jobbar i helgen så kan man kanske ha lite trevligt ändå…
      Vi springer kanske på varandra under helgens gång.
      Önskar dig en trevlig Lucia…

  2. 16 december, 2013 kl. 05:08

    Fantastiska bilder men visst är det tröttsamt när man glömmer en betydande detalj😉 Men det löste sig ju bra ändå. Hoppas att du får en härlig julhelg med dina nära och kära. Jag väntar på att stressen ska avta och ge mig mer egentid och fototid när vi går över till det nya året!! Ha det gott.

    • baldwin67
      17 december, 2013 kl. 09:04

      Tack…
      Japp…batterierna är en ganska viktig detalj😉
      Men den ”gamla” 400:an har funkat förr och funkar fortfarande, dock är kombinationen med telet inte det bästa, men det fick funka.

      Vh

  3. 16 december, 2013 kl. 16:49

    Det blev ju fina bilder trots allt!
    Ha det bra

    • baldwin67
      17 december, 2013 kl. 09:07

      Tack Camilla…
      Faktiskt tycker jag att miljön runt Måkläppen är trevligare än själva tungan…inte så kalt. Det var även tur att vi inte tog oss ut på själva Måkläppen då det enligt bärnstrenplockare fanns sjunkhål i dynerna efter stormarna. Får se om köldgraderna hinner komma och frysa till miljön så att man kan ta sig ut medan tid finnes.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

