Hem > Haur du sitt Malmö haur du sitt varden > När tiden kommer ikapp…

När tiden kommer ikapp…

Hej alla…

Årets första inlägg börjar lite melankoliskt. Besökte min gymnasieskola som jag en gång gick på mitten av -80 talet…Malmö latinskola. Kan väl lugnt säga när jag har börjat att summera mitt liv att detta var inte någon ”top notch” period under min levnad…har inte många lyckliga minnen från den perioden. Men oavsett…Malmö latinskola har nu byggts ut och den nya byggnationen kallas för…hör och häpna…NYA Malmö latinskola. Tog mig en liten rundtur i min jakt på lite grafiska motiv på ny/gammal arkitektur…varav några jag nu visar för er. Är ni intresserade av arkitekturfotografering med grafisk karaktär kan jag faktiskt ändå rekommendera ett besök på denna skola.

Vem vet…kanske 2014 blir ett år när tiden kommer ifatt en.?

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 3 januari, 2014 kl. 09:45

    Gillar nog den äldre stilen mer, även om de senare bilderna blir stilrenare.

    • baldwin67
      8 januari, 2014 kl. 09:39

      Jag gillar ju både gammal och modern arkitektur…så jag är lite kluven. Men mitt bekymmer är blandningen…vill gärna att var sak har sin plats.

      Vh

      • 8 januari, 2014 kl. 10:51

        Kan nog hålla med om det:)

  2. 3 januari, 2014 kl. 16:33

    Trevlig kåk, den gamla. Den nya får man väl vänja sig vid tror jag.
    I alla fall så tycker jag om bild 4 där du har med lite av både nytt och gammalt, d.v.s. man ser hur arkitekter tänkte då och hur de gör det nu.
    Ser fram emot fler arkitekturblogginlägg från dig

    Trevlig helg / Lars

    • baldwin67
      8 januari, 2014 kl. 09:41

      Från vissa vinklar så är övergången mellan gammal och nytt ganska trevliga faktiskt. Men bortser man från blandningen så är varje del av Latinskolan ganska fotogenisk.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

