Hem > iPhone > Den bästa kameran är den du har med dig…

Den bästa kameran är den du har med dig…

Hej alla…

Ja då är alla storhelger över för ett tag och vardagen har klivet in i våra liv igen. Själv ska jag försöka att få struktur på mitt eget liv efter den stora förändringen som jag gick igenom/går igenom. Blev av med mitt nattjänst efter 13 år som nattarbetare och fick börja jobba dagtid…hela min värld rasade. Fritiden som jag hade möjlighet att lägga på det jag gillar mest…foto och träning, var som bortblåst och alla uppbyggda rutiner inom familjen försvann. Nu har det gått ett kvartal sedan förändringen och jag har sakta börjat att få improvisera mitt liv så att det någorlunda skall fungera. Angående fotograferingen så har iPhonen börjat att få bekänna färg…det är den kamera som jag nu använder mest…och även efterbehandlingen görs i samma hårdvara samt i iPaden. Köpte mig appen Photoshop Touch till iPaden…och den har fått blivet ett komplement till det stora Ps i datorn…dock ett väldigt kompetent komplement…kan väl rekommenderas.

Som min gode vän L.Gudmundsson sa…”den bästa kameran är den du har med dig”…så sant som det är sagt. Hade jag inte haft kameran i telefonen så hade det i stort sett nu inte blivet något plåtat överhuvudtaget.

Så här kommer det en lite brokig kavalkad av bilder från vyer som jag har passerat den senaste tiden…fångade, redigerade i iPhone/iPad.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 8 januari, 2014 kl. 09:55

    En riktigt brokig samling bilder, både motivmässigt som redigeringsmässigt. Favoriten bland många bra bilder, blir den i biosalongen. Filmen verkade inte så intressant för tjejen framför er😉

  2. baldwin67
    8 januari, 2014 kl. 10:23

    🙂
    Ja som tur var så hade inte filmen börjat ännu, salongen höll på att fyllas med filmsugna besökare.
    Japp…ett lite brokigt galleri blev det, men vyerna är fångade under en längre period.

    Hörs.!

  3. 9 januari, 2014 kl. 13:21

    Tråkigt, men du har lyckats fotografera en hel del ändå, snygga bilder!

    • baldwin67
      14 januari, 2014 kl. 22:27

      Försöker att få lite rutiner igen i vardagen…men det tar tid. Är fullt medveten om att kameran inte kommer att vädras lika mycket som innan, men då kanske man ser fram emot det mer.?

      Vh

  4. 11 januari, 2014 kl. 16:30

    Härliga ögonblicksbilder. Själv har jag inte blivit så god vän med min Iphone. Men den går bra att ringa med.

    • baldwin67
      14 januari, 2014 kl. 22:29

      Tack…
      Ja ringa är väl huvudsyftet med denna pryl…eller.?🙂
      Tycker att du ska ge det en chans…den är ett bra komplement i vardagen.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

