Hem > Foto > Strömstaren

Strömstaren

Hej alla…

Ja som jag berättade tidigare så var jag och min gode vän L.G på en lite runda hörom dagen. Tanken var denna dag att vi skulle ut på Måkläppen, med vädrets gudar ställde till det så vi avstod. Men vi fick oss ändå en tripp på de smala skånska ”mc vägarna” och kom förbi en massa trevlig vyer. Molntäcket var väldigt texturerat och förgyllde många exponeringar…gjorde sig utmärkt i HDR. Men dagens bilder handlar inte om moln utan strömstaren. Det är tur att man har med sig observanta fotovänner som ser saker som man inte själv ser…2 par ögon är bättre än 1. Tyvärr kom jag inte tillräckligt nära denna fågel då den hade förmodligen fått span på oss tidigare än vad vi fick på den, men några acceptabla bilder blev det på denna strömstare och dess omgivning.

Ps. Detta var det sista stoppet på vår tur så vi tog bara kamerorna med oss ut. Inte hade vi anat att det skulle vara så mycket vatten i ån så vi lämnade kvar våra stativ i bilen…långa slutartider på frihand blir inte ofta så väldigt bra. Så nu har jag tagit lärdom…ta ALLTID med dig hela utrustningen med dig ut ur bilen innan du knallar iväg😉

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 19 januari, 2014 kl. 13:27

    En fantastisk miljö att ta bilder i. Strömstaren stod ju snällt i någon minut innan den drog sig tillbaka. Tur trädet dolde dig för den.
    En trevlig runda med ett perfekt slutstopp.

    • 19 januari, 2014 kl. 15:43

      Ja det var lite x-tra vackert den här gången…ovanligt mycket vatten i ån.
      Nästa gång ska vi inte lämna stativen i bilen😉

  2. 22 januari, 2014 kl. 13:25

    Fina bilder!! Och undrar just HUR många gånger man kommer att göra om samma misstag… fel objektiv… stativet kvar hemma eller i bilen… halvladdat batteri osv.. Men det är väl proffsigt att ändå göra det bästa av situationen och det lyckades du väldigt bra med =) Ha det gott!!

    • baldwin67
      19 februari, 2014 kl. 19:19

      Sådana här misstag kommer det säkert fler av framöver…om jag känner mig själv rätt😉

  3. 29 januari, 2014 kl. 07:27

    Just det, hela utrustningen! Själv orkar jag inte släpa på en massa grejer, är nöjd med att ha bara kamera med mig…
    Ha det bra

    • baldwin67
      19 februari, 2014 kl. 19:18

      Ja jag har oftast inte mycket med mig heller…men ett stativ är ibland att ha🙂

  4. 19 februari, 2014 kl. 16:16

    Härliga bilder!🙂

    • baldwin67
      19 februari, 2014 kl. 19:17

      Tack…ja det var skoj att få fånga den snabba strömstaren på bild. Strax efter dessa bilder så for den fram som en pil genom trädstammarna.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

