Hem > Foto > Torris

Torris

Hej alla…

Torris…eller för att vara lite mer tydlig…torr is…vilken ball grej alltså. Min son Fredde kom hem med några korn igår som jag kastade mig över när jag kom hem från jobb kl. 23.00. Fram med stativ, belysning och kameran apterad med ett fast 50mm. Som rekvisita så som synes använde jag mig av en konjakskupa fylld med varmt vatten och svart bakgrund. Detta var 1:a gången jag testade kolsyreis och jag hade nästan bara en tesked att tillgå till denna fotosession, så jag fegade med mängden till att börja med…men sen började det hända saker… Detta är absolut något jag ska testa igen, så min jakt efter torris har börjat.

IMG_0469_liten

Har kanske varit lite inaktiv här på bloggen den senaste tiden, men det betyder inte att fotograferingen har stannat av…tar alla chanser jag får. Men tiden räcker inte till för allt, så något får böja sig. Tiden går mycket till att bygga på den nya webbsidan som inom kort ska komma upp, samt planerar och donar inför den kommande utställningen [Stadstexturer]…mer om detta senare.

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

 

  1. 5 februari, 2014 kl. 20:07

    Inte behöver man vara en torris för fina bilder😉
    Skön bild där du fångat ”det” precis.
    Höres / Lars

    • baldwin67
      5 februari, 2014 kl. 20:11

      Tack Lasse😉
      Ja det var inte mycket is jag hade till förfogande, så jag hade i stort sett bara 3 chanser att få till det. Var lite bökigt att få till skärpan manuellt på glaset, så jag körde med f11 för att få med så mycket som möjligt.

      Ciao/hörs

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

