Hem > Foto, iPhone > Utställning [Stadstexturer]

Utställning [Stadstexturer]

Hej alla…

Ja då var bilderna utplacerade i utställningslokalen på Husiebiblioteket i Malmö. Min utställning [Stadstexturer] kommer att kunna beskådas mellan måndagen den 5:e Maj t o m den 2:dra Juni. Det här temat är jag spänd av att få lite gensvar på av lite olika anledningar…bl a temat i sig själv, samt att alla bilder är tagna med iPhone och redigerade via appar i iPaden. Själva temat texturer är något som jag tycker är väldigt fascinerande och jag vill även visa att man kan skapa konstfoto genom enkla medel. Utställningslokalen ligger i anslutning till Videdalskolans ungdomar och jag hoppas att jag kan inspirera ungdomen att verkligen SE sin omgivning…att kunna se det vackra i det ”fula” vardagliga. Som en lite extra bonus för mig så har jag även fått tillgång till glasmontern i biblioteket där jag har placerat några bilder av den svenska huggormen tagna alldeles i vår närhet.

Hoppas att ni får möjlighet att ta del.

plansch_liten

 

Till nästa gång eller under utställningens gång…

~~Matts~~

  1. 5 maj, 2014 kl. 10:48

    Lycka till med utställningen. Intressant motivval. Har för övrigt sett dina sensate inlägg så här lite i efterhand och hittade många favoriter. Visst är Hallamölla fint, men frågan är om jag inte föredrar Sträntemölla.

  2. baldwin67
    5 maj, 2014 kl. 13:34

    Tack Hans Ove…
    Ja temat var kanske lite udda samt kameran som jag har använt mig av…ska bli spännande och se hur det mottages. Gillar både Hallamölla och Sträntemölla, men frågan är om inte miljön är trevligare vid Stränte…

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

