Hem > Foto > Körsbärsdalen…igen (nytt besök)

Körsbärsdalen…igen (nytt besök)

Hej alla…

Jo men visst…visst körde vi till körsbärsdalen igen, men ni kan tro att det hade hänt grejen på de dagarna emellan söndagen och fredagen. Vid första besöket på söndagen så var det fullt med knoppar kvar på alla körsbärsträden…däremot på fredagen så höll kronbladen på att falla till marken, snacka om att det är kort blomperiod i detta varma klimat som vi har haft den senaste tiden. Den här gången var vi lite mer förberedda när jag, Milla, min son Fredrik och hans Louise drog oss mot Veberöd. Picknickkorgen var packad med en goo middag, stativet var med och solen visade oss vägen. Dock när vi kom fram så gick solen i moln och förblev så fram till vi skulle ge oss hemåt, då visade sig den sig igen…vilken retsticka. Den här gången blev det HDR-bilder som gällde när stativet var med. Är inte helt tillfredställd med resultatet i HDR utförandet i denna miljö, men jag visar er det ändå. Angående det lilla vattendragen som rinner genom dalen så heter den Skogsmöllebäcken och bidrar väldigt mycket till den fantastiska stämningen.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. Anders Gyllenör
    8 maj, 2014 kl. 10:27

    Vädret kan man inte alltid bestämma över. Utmaningen ligger väl däri, och inte blev det några dumma bilder där inte. Eleganto.

    • baldwin67
      14 maj, 2014 kl. 16:22

      Tack Anders…ja så är det, vädret kan man inte bestämma över…dock så börjar det oplanerade vädret spöka mina fototurer.

      Vh

  2. 8 maj, 2014 kl. 13:26

    Ja du.. den där solen verkar spela oss ett spratt i år. Här öser regnet ner och termometern visar på knappa 6-7 grader så det är vinterutstyrseln som gäller… Styr mina steg mot Göteborg på söndag så jag hoppas på lite bättre väderlek när jag kommer dit😉 och kanske att jag hinner med ett besök i trädgården.
    Dina naturbilder och dessa underbara blommande träd är bedårande. Jag testar hemma just med typ HDR och liknande och träd och natur gör sig ofta väldigt bra med den tekniken. Använder ofta plug-in till PS5, typ Nik Collektion =) med ofta härliga resultat. Synd att det är långt till Malmö för jag hade mer än gärna sett din utställning.
    Förresten, hur går det på jobbet? Jag sade upp mig tidigare och slutar nu i juni. Blir först bemanningsföretag sen kommun för jag fick just idag veta att jag fått nytt jobb så jag går här och bubblar och sjunger (tur att ingen hör😉. Upp i lön och andra arbetsuppgifter. Känns spännande! Ha det gott.

  3. baldwin67
    14 maj, 2014 kl. 16:28

    Nik Collection är fantastiska plug-in, väldigt användbara.
    Angående jobb så är det mer eller mindre katastrof…Blev av med min nattjänst i oktober 2013 p g a att jag var anställd på dag/natt på min nya tjänst. Kontentan blev sömnproblematik, förlorad inkomst och bältros…har egentligen inte börjat att komma i kroppslig fas förrän nu…6 månader senare. Även jag har sökt nya tjänster, men det är fruktansvärt trögt…alla tjänster som lyses ut verkar redan ha ett namn. Så man får ta en dag i sänder för att försöka få ihop livet och alla tappade rutiner i familjen…någon gång blir det väl en förändring.

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

