Hem > Foto > Mångfalld

Mångfalld

Hej alla…

Ja regnet öser ner i Malmö denna lediga söndag, och vad gör man då.?…jo man passar på att gå igenom de senaste dagarnas bilder som ligger i minneskortet. Det blir väldigt mycket macro för egen del nu under sommarmånaderna med först sikte på de små insekterna. Mitt närområde är just nu i denna stund bombat med bastardsvärmare och jag har sett en kraftig ökning av denna vackra insekt de senaste åren, kanske de eventuellt kan bero på de mildare klimat som vi har fått.?…så fokus ligger mycket i denna stund på denna svärmare. Till saken hör att jag även har fått in bastardsvärmaren i min trädgård detta år…den har jag inte sett på mina ägor innan😉 Nu känns det ganska vardagligt att få se denna insekt, så man får väl sätta sikte mot något annat man kan få jaga med kameran. Har hört att det har setts skimmerfjäril, räv och t o m tornfalk i krokarna, så det får kanske bli nästa mål.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 13 juli, 2014 kl. 13:32

    Det gör du rätt i Matts, att ta dig tid i regnet att fixa till bilderna. Mittbilden gillas lite extra då den har lite av less is more över sig.
    Keep going!

    • baldwin67
      14 juli, 2014 kl. 07:02

      Blir lite för mycket ”deleteknappstryckning”…den svenska sommarvinden ställer till det lite när det gäller macrofotografering…

  2. 14 juli, 2014 kl. 11:36

    Det måste vara ren lycka att du fått in dina älsklingsinsekter i din trädgård. Humlebilden gillar jag. Skärpan på rätt ställe.

    • baldwin67
      14 juli, 2014 kl. 12:14

      Ja jag blev verkligen glatt överraskad när jag hittade den i trädgården…nu väntar jag bara på att den för året nyplanterade fjärilsbusken ska locka till sig några trevliga fjärilar…några blommor är i alla fall på G.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

