Hem > Foto > Naturens skafferi…

Naturens skafferi…

Hej alla…

Har tillbringat några av de senare veckornas timmar i en av mina favoritmiljöer…bokskogen. Jag gillar verkligen att se när hösten tar fram sin pensel och kolorera lövskogen, jag gillar lugnet och dofterna när löven har fallit. Men just i denna stund så är det först och främst alla svampar som får stå som modell framför kameran. Exponeringarna har inte blivit så väldigt många, utan jag har lagt mycket tid på att försöka återskapa en bild som jag har haft i mitt huvud ett tag…har inte nått fram dit ännu, men letandet fortsätter. det som jag vill ha prioriterad i min tänkta bild är just det där speciella ljuset…och det får man ju inte på beställning. Dock så får man promenera X antal kilometer med hunden i denna ljuvliga miljö, så bara det är en vinst. Några vyer som jag har passerat kan jag ändå visa upp…fast jag inte har nått ända fram till den tänkta bilden.

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 24 september, 2014 kl. 08:56

    Snygga bilder, det ska bli spännande att se din tänkta bild…

    Kattbilderna fotograferade jag i naturligt ljus, ett fönster från höger sida.

    Ha det bra

    • baldwin67
      16 november, 2014 kl. 19:37

      Tack Camilla…den tänkta bilden blev aldrig till…i alla fall detta året.

      Vh

  2. 2 oktober, 2014 kl. 16:59

    Kanonbilder på svamparna. Riktiga väggprydnader.

    • baldwin67
      6 november, 2014 kl. 14:35

      Tack Hans-Olof…uppskattar din kommentar.
      Vh

  3. 3 november, 2014 kl. 15:23

    Underbara svampporträtt, man blir minsann glad av att se på svampar :))

    Jag fotade någon i helgen, men man såg inte vad det var när jag kollade bilderna efteråt för jag hade snöat in på lövet som låg på svampen :)) SÅ x-tra glad blir jag när jag nu får se svampar så här fint!

    • baldwin67
      6 november, 2014 kl. 14:38

      Tack Tammy…
      Är det det som menas med ”magic mushrooms” 😄
      Naturen och våra skogar är fantastiskt vackra i denna stund…finns hur mycket som helst att vila ögonen på…och fotografera.

      Tack för dina rader…
      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

