Hem > Foto > 2014:s sista bilder-2015:s första inlägg

2014:s sista bilder-2015:s första inlägg

Hej alla…

Ja nu har vi öppnat dörren för ett nytt år…2015. Själv så sitter jag och funderar på planerna för detta år, i o m att 2014 blev en rejäl flopp. Ändrade arbetsförhållanden satte en rejäl käpp i hjulet för mig, och jag har inte alls haft den tid till det som får mig att må bra…bl a fotografering och bildskapande. Upptäckte också att bildseende är en färskvara…eller är det brist på inspiration.? Oavsett…detta år ser förhoppningsvis bättre ut och jag ser fram emot med spänning på vad som komma skall.

Årets sista dagar 2014 tillbringade jag, Milla och hunden Bella ute på landet i ett svängande klimat. Från vit sprakande frost och -13 till 0 gradigt och en fantastisk dimma…för att sedan bli + grader och det vanliga oinspirerande grå vädret. Men vi fick chansen att besöka ett nytt ställe som jag kan rekommendera…och det är Klöva hallar och dess fantastiska skog. Detta är en sprickdal beläget på söderåsens norra sida med fantastiskt vacker kuperad miljö…absolut ett ställe som skall besökas fler gånger.

Så med året 2014 sista bilder vill jag önska er ett gott slut och låt oss göra det bästa av 2015.

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 1 januari, 2015 kl. 16:48

    Hej hej. Vill önska ett gott nytt år. Hoppas 2015 ger dig många fina stunder och bilder. Känner igen det du skriver. Ibland eller rättare sagt ofta är det en strid med kniven att hinna ut och göra det man tycker är så kul. Och när man är så pressad hela tiden så ”ser” man inte. Tyvärr har man ingen knapp som man kan slå på och bara se alla motiv. Bildseendet har du någonstans inom dig. Du måste bara få lite ro att plocka fram det. Kreativitet stryps av press så är det. Hoppas du hittar spåret igen. Fina bilder och fin plats du besökte. Det kan vara en kick att åka till ett nytt ställe. Lycka till 2015. Ha det gott.

    • baldwin67
      1 januari, 2015 kl. 18:43

      Tack Camilla…önskar dig det samma.
      Ja tidsbrist stryper verkligen kreativiteten, fotografering är inget man skall stressa fram…utan man skall kunna ta sig tid att se och planera. Kommer få min nattjänst tillbaka detta år och då frigörs det en hel del lediga dagar…och det är verkligen något som jag vill ha så att jag kan få komma ut och ta del av en av sakerna som jag uppskattar mest.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

