Hem > Foto > Malmö Live med omnejd

Malmö Live med omnejd

Hej alla…

Har den senaste tiden tagit mig ner till Malmö Live och stationsområdet för att reka lite…det händer ju en hel del i de krokarna nu. Malmö Live är riktigt grafiskt och man kan få härliga reflektioner i allt glas…rekommenderas om ett ställe att passera med kameran. Även bakom Malmö station håller det på att byggas…vill minnas att den nya gröna kontorsbyggnaden kallas för glasvasen, skall bli spännande att se hur den ser ut när den är färdig. Den här gången så tänkte jag ta upp något som jag inte har pysslat med på ganska lång tid…HDR-fotografering. Så alla bilder är egentligen 3 sammanslagna bilder med olika exponeringskompensationer. Gillar tyngden som blir i bilder som dessa, men det gäller att vara lite lätt på handen…det kan snabbt bli för mycket. redigeringen på dessa känns som ett gränsfall…kanske jag har tagit i lite för mycket…eller.?

 

 

Tänk på att min utställning VATTEN fortfarande pågår på Husiebiblioteket i Malmö. Så har du inte besökt den ännu så har du fortfarande 2 veckor på dig…(KLICKA HÄR FÖR MER INFO)

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

