Hem > Foto > ”Dåligt väder”…bra fotoväder

”Dåligt väder”…bra fotoväder

Hej alla…

Dis och dimma, jag älskar det…ja i alla fall när jag är ute med kameran. Det blir liksom så skön stämning i bilderna och kontrasterna träder fram på ett annorlunda sätt. Jag och min trogna följeslagare Schabradortiken Bella var som många gånger tidigare ute i Torup för en liten promenad med kameran. Föret var ju inte direkt det bästa så hela stigen var isbelagd med smältvatten ovanpå, så man skulle hellre ha skridskor än kängor på sig. Tog oss ca 2 timmar för 2 km, men har man kameran med sig så får det ju ta sin tid. Objektivet som satt på denna gång var mitt nya favvoobjektiv…vidvinkeln 10-18/f4,5.

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 21 januari, 2016 kl. 10:09

    Alltid så spännande att prova nya objektiv. Finfina bilder bjuder du dessutom på. Jag har knappt kommit ut i vinter för att fota men när termometern visar på -15 och -20 då funkar det ju inte. Det funkar inte fast det är -10 heller för fingrarna blir ju som istappar… Måtte det snart bli lite värme. Dessutom jobbar ju även jag dag/kväll nu för tiden och tiden!!! Vart tog tiden vägen. Den där så uppskattade tiden man hade när man jobbade natt… som jag tänker på framtiden och vad som passar mig bäst. Hmmm… Ha det gott!

    • 23 januari, 2016 kl. 02:23

      Japp…inspirationen kom tillbala med dunder och krut, nu vill man ut hela tiden…men som du skrev, det är ju det där med tiden.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

