Hem > Foto > Mitt arbete hämmar mitt kreativa sinne

Mitt arbete hämmar mitt kreativa sinne

…japp…så är det…men man kan inte få allt.

Bytte tjänst i Juni månad till en renodlad dagtjänst…inga helger…inga nätter…och detta känns riktigt skönt. Nattarbetet började ta ut sin rätt och sömnen fungerade inte direkt längre. Men nu inser jag hur bortskämd jag har varit tidigare när jag jobbade natt och hade upp till 6 dagars ledighet mellan nätterna med tid till min favorithobby…fotograferingen. Verksamheten jag nu har börjat är helt annorlunda än vad jag har varit van vid…gick från en akutavdelning till en pre/postoperativ verksamhet. Jag bytte inte bara tjänst, utan även sjukhus…så nu jobbar jag i Lund istället för i Malmö. Men det känns faktiskt bra med lite ombyte efter ca 30 år på mitt gamla Malmösjukhus. Men som skrivet…tiden till fotografering och uppdatering av bloggen måste man nu leta efter och planera väl och det blir mer sällan än ofta. Men å andra sidan så har jag fått tillbaka familjelivet nu när barnen börjar att bli stora och flytta hemifrån…och det överväger allt.

Bilderna som följer med i inlägget är tagna i Ljunghusen/Falsterbo söndagen den 13/11. Jag, min sambo Camilla och doggen Bella bestände oss för att ta oss dit medan vädret var tilltalande här i Skåne. Och tur var väl det, sen pluggade molnen igen himlen till en grå massa på måndagen…och så är det än idag. Kanske det var årets sista vackra kväll vi fick bevittna.

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

 

 

  1. 17 november, 2016 kl. 07:09

    Hej Matts!
    Riktigt rogivande bilder du fått till på en fantastisk plats. Keep going!

    / Lars

  2. 30 november, 2016 kl. 16:45

    Ljuva bilder som förmedlar ett skönt lugn. Jag förstår den situation du beskriver. Jag provade både att jobba dagtid och sen dag, kväll och helg men efter två år på dagen är jag nu tillbaka till nattjobb och jag mår bättre av det. I allafall i detta nu sen vet man aldrig vad framtiden har att säga, så klart… men nu kör jag på så här och trivs riktigt bra. Jag är så mycket i behov av den där egentiden och tid till annat vilket jag absolut inte hann med förut. Var sak har sin tid i livet. Kör på med det som du trivs bäst med. Det är det absolut rätta valet. Må så gott!!

  3. baldwin67
    10 januari, 2017 kl. 09:07

    Tack…
    Ja Näset är en härlig och rofylld plats…och visst, det gäller att hitta en balans i vardagen. Efterhand som åren går så ändras behoven av tid.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

