Hem > Foto > ComeBack

ComeBack

Hej alla…

Ja det var väldigt länge sedan jag publicerade något, men nu hoppas jag att det tar fart igen. Det har inte direkt funnits tid i livet för att vara kreativ med kameran den senaste tiden p g a många saker. Dock har jag fått igång min lilla fotostudio igen, så nu kommer många ideér som legat i vila ta form i bilder. Har fått lite ”dille” på rökelsefoto…så den tid jag har över till fotografering kommer nog i alla fall gå till det. Otroligt praktiskt att ha en liten studio i sitt hem, så man inte låter värdefull fototid gå till spillo.

Den bild som visas i detta inlägg är en av de första som jag tog när jag lekte lite med rök och ljussättning. Objektivet jag använde mig av i denna bild är canons fasta 50mm 1,8 och på kamerahuset körde jag helt manuella inställningar. Visst har bilden fått sig en lite dänga i photoshop, men det är marginellt. Färgerna på röken ät tillagda i efterhand, samt att några störande element borttagna-

(Klicka gärna på bilden för att se den i större upplösning)

 

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 16 oktober, 2017 kl. 00:53

    Härligt att se att du är tillbaka 🙂 Det glädjer mig. Ja, det är praktiskt att kunna ha en egen liten ”studio” så där lättillgängligt. Fantastiskt spännande bild. Ser fram emot flera av dina alster.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

