Upp & Ner

Hej alla….

Har varit ute några dagar nu på ledigheten med kameran i mitt närområde…Bulltofta rekreationsområde, Färgerna ser ganska jämna ut i en färg av brun/gult, men så fort solen kikade fram mellan molnen så ändrades allt och man kunde se de få gnistrande färgerna som har hållit sig kvar. Ibland blir jag fascinerad av reflektionerna som lägger sig som en tavla på vattenytan på dammarna i området. Med lite vind i luften och krusningar på vattenytan så blir det som vackra konstverk. …dock upp & ner. Och tänk hur den den vyn kan förändras om man hade ställt sig på huvudet. Nu é jag ingen vig atlet och kan ju inte göra detta, så jag får nöja mig med att flippa bilden upp och ner. Resultaten kan bli en smaksak, men vyn ändras ganska dramatiskt.

Till nästa gång…

~~Matts~~

8 svar till “Upp & Ner”

  1. Vilka underbara speglingar du hittat. Härliga färger. Riktigt snyggt med krusningen i vattnet. Och vilken blå härlig färg också. Passar fint till de gula tonerna från höstlöven.
    Ha det gott.

    1. Tack Lasse…
      Ja man kan hitta mycket vackert i krusningarna på vattenytan. Frågan är bara vilken version som tilltalar mest. Den upp & nervända orginalbilden, eller den som är flippad 180 grader.

Lämna en kommentar