Ekgatan 46

Hej alla….

Efter ett tips som Lasse hade fått så hade vi fått nys om ett nytt ödehus i Malmö som låg på Ekgatan 46. Vi hade jobbat samma natt och jag skulle skjutsa hem Lasse, men på vägen så letade vi upp huset så vi skulle veta var det låg…planerna är att vi ska ta oss dit på en fotosession nästa vecka. Men jösses…det var fortfarande mörkt på morgonen när vi kom dit och vi möttes av ett upp och nervänt pentagram på grinden som omslöt den krackelerade  byggnaden. Det var verkligen en syn för ögat när man fick se den nedgångna kåken inklämd mellan de andra fina husen. Och pentagramet…detta ockulta tecken som egentligen förknippas med satanismen, men det behöver ju inte betyda något för huset…men hela situationen var ganska ruggig. Sökte lite info om huset och dess ägare och fick fram lite grann. Tydligen var det 2 systrar som hade bott i huset och det var Ruth Johansson som blev äldst. Mer  info kommer jag inte att läcka ännu förrän jag har lite mer konkret information. Men detta hus lockade mitt intresse, så jag kommer nog att forska vidare i ämnet.

Men under kommande vecka så kommer det att bli ett lite längre besök på denna spännande plats i Malmö…To be continued…!!!

Till nästa gång….

~~Matts~~