Fåglar på hal is

Hej alla….

Har haft under nollan här i Malmö på termometern härom natten och ett tunnt istäcke har lagt sig på dammarna på bulltofta rekreationsområde. Tog mig tiden att under 2 dagar sätta mig i lugn o ro en stund och studera fåglarna i den stora dammen. Och man kan bara dra på smilbanden när man ser när de fäller ner ”landningsställen” och upptäcker den hala isytan. Somliga försöker att lösa det på ett graciöst sätt medans andra helt enkelt gör en buklandning och kanar en bra bit. Tycker bara att fågelbeståndet har blivit rejält minskat den senaste tiden…men det har väl sin cykler precis som allt annat.

Här kommer några pics på fåglarna i den stora dammen på bulltofta rekreationsområde och vissa med deras graciösa stil.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Ps. Stort TACK till Peters bildmagi för tipset om hur man gör en enkel vattenstämpel…det var ju busenkelt 😉 ….. Ska dock utveckla den bättre när jag väl är ledig från jobb och har lite mer tid på mig.

8 svar till “Fåglar på hal is”

  1. Snyggt! Lite komiska en del av bilderna 🙂 Har ju dock hittat en favorit och det är den där måsen på 2:a raden mittenbilden! Den sticker ut lite anser jag.
    Må gott!

    1. Tack Erika…
      Ja det var ganska roligt att se deras sköna stil vid landningen 😉
      Min egen favvo är faktiskt den 3:dje sista bilden…ser ut som en skridskosprinter på väg in i en kurva.

      Allt Gott.!.!.!

  2. Hej! Tittade in här från en annan bloggare och måste säja att jag gillar verkligen dessa fågelbilder, spec nr 4,8 och 15, fantastiskt fångat!! Mvh Susanne 🙂

Lämna en kommentar