CameraBag

Hej alla….

Testade en ny mjukvara på nätet som heter CameraBag och är en Betaversion både för Pc och Mac. Har haft den ett tag som ”app” på min iPhone och har väl inte använt den för mycket. Kommer faktiskt inte ihåg om jag betalade för den eller om den var gratis….men jag vill minnas att det var en betal-app. Den enda funktionen som jag då har använt mig av är ”helga” filtret….ett filter som simulerar kvalitén i den plastiga kameran Holga. Om jag inte misstar mig så finns det 15 olika filter att använda sig av. Njjaaa…det är nog inget för mig…vill man ha en retro känsla så finns Holgaoptiken till systemkameran….och den är värd alla pengar långt in i öret…straxt under 300:-

CameraBag för Datorn ( Pc & Mac )

CameraBag för iPhone ( 15:- )

Hittade faktiskt inte CameraBag för Android

Snabb genomgång av CameraBag på YouTube

Bild tagen med Canon EOS 60D och redigerad med CameraBag i datorn
Bild tagen med iPhone 3 och redigerad med CameraBag i datorn

Men som några små slutord så tycker jag att CameraBag känns lite onödig för hempc. Visst kan man hitta trevliga filter och ramar (kanteffekter)…men.!.!.! En funktion som jag anser ska stanna som applikation till ”smartphones”…för där gör den sig i alla fall bra. Den fick mig i alla fall betala 15:- för den till min iPhone. Missförstå mig inte…det är rätt roliga grejer, men jag vill inte installera den på datorn. Ska app-programmen finns utanför mobilgenren så ska de vara tillgängliga direkt på webben…som t ex Pixlr-o-matic. Här nedan kan du se hur utsnittet ser ut på Pc:n…att observera är att det läggs en vattenstämpel på bilderna i testversionen.

Till nästa gång…..

~~Matts~~

Lämna en kommentar